marți, 18 mai 2010

Plecând de la nimic..poate obţinem totuşi ceva...puţin mai mult optimism într-o perioadă de deznădejde

Huh…Doamne…chiar e criză!!!...aşa am putea spune dacă ne facem timp şi aruncăm o privire în jurul nostru...dar oare criza asta nu e efectul propriilor noastre acţiuni?...de ce să dăm mereu vina numai pe conducătorii noştrii? Oare vina aparţine numai lor? De când cu o floare se face ” primăvară”?... De când criza aparţine numai unui singur partid? Este ce-i drept mai simplu să dăm mereu vina pe cei din jurul nostru.
Dar parcă peste criza financiară tot am trece într-un fel sau altul...e vorba de lucruri materiale...simplist vorbind...vedem noi de unde mai scoatem nişte bani...dar nenorocirea mare este că avem criză de valori...şi nu valori în sensul că nu avem oameni inteligenţi şi pregătiţi...încă mai sunt câţiva...tot timpul e loc şi de mai bine...dar avem criză de valori morale...Aceasta...consider eu...e marea problemă cu care ne confruntăm.
Sigur...este doar o simplă şi umilă opinie...mulţi poate m-ar contrazice...dar de aceea şi scriu despre asta..vreau să aflu şi alte păreri ale semenilor mei...cu argumente desigur.
Chiar azi am ascultat o conferinţă a marelui artist Dan Puric...Omul frumos...spunea acesta că românul este un om frumos...spunea asta făcând referire la sufletul omului...nu numai la frumuseţea chipului.
Dar unde este frumuseţea...de ce o ascundeţi oameni buni?
Vezi uneori pe chipul oamenilor nepăsarea sau sentimentul de „ce pot să fac eu” la imaginea unui bătrân ce stă la colţ de stradă cerşind un bănuţ sau un copil ce intră în pizzerie şi merge la masa unor tineri cerând o bucăţică de mâncare...soluţia nu este doar să le dăm acestor oameni atunci când ne cer...soluţia ar fi una mult mai complexă...mi-e teamă să dau eu soluţii...pentru că oare le-aş pune în aplicare?...sau m-ar interesa mai mult propriul meu viitor?...un job cât mai „bănos”, o maşină de teren...sejururi cât mai costisitoare. Cam la astfel de lucruri visează tineretul în zilele noastre...unii mai realiştii se mulţumesc cu un trai decent, zic ei. "decent" diferă de la persoană la persoană.
Cred totuşi, că dacă ne-am găsi mai mulţi tineri cu iniţiativă...şi fără să fim interesaţi doar de noi...cărora să ne pese şi de cei din jur...am rezolva mai multe...am putea să dăm o mână de ajutor oamenilor aflaţi la nevoie...am putea veni cu idei de productivitate...să mai şi producem...nu doar să consumăm...poate iasă ţara din criză...:D...sună ameţitor de bine şi visător în acelaşi timp...nu pot ei oameni mari şi deştepţi să scoată ţara din criză...şi ar putea nişte tineri :)
Voi ce ziceţi?...e puţin nerealist ce spun? Puţin mai mult nerealist? Sau chiar am putea face ceva?...aştept critici...păreri ...sugestii...
Haideţi, cel puţin, să dezbatem aceste probleme...cine ştie de unde poate apărea o soluţie...în orice caz nu din indiferenţă...nepăsare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu